Juridisch Planologisch adviseur Schaal 10
Ben jij een gepassioneerde planoloog en jurist die op zoek is naar een baan waar je de juridische vraagstukken rondom ruimtelijke ordening in een gemeente op een effectieve manier aan kunt pakken? Wil je deel uitmaken van een enthousiast team en het verschil maken in de sector? Dan is de vacature bij het team Ontwikkeling Ruimte en Omgeving binnen de gemeente Baarn de perfecte uitdaging voor jou! Word deel van een team dat bezig is met het vormgeven van de toekomst van onze omgeving.
Juridisch Planologisch adviseur
32 uur per week
Wat ga je bij ons doen?
Bij ons staat een oplossingsgerichte aanpak centraal en als juridisch planologisch adviseur maak je deel uit van een team dat de ruimtelijke ontwikkelingen in Baarn mogelijk maakt. Onze integrale aanpak, met samenwerking tussen verschillende disciplines, stelt ons in staat om de kwaliteit van besluiten en processen in het ruimtelijk domein naar een hoger niveau te tillen. Als kleine gemeente biedt Baarn de kans om actief te zijn op een breed scala aan onderwerpen.
Samen met bestuurders, managers en medewerkers willen wij de (juridische) kwaliteit verbeteren en daar zoeken wij een gedreven en ambitieuze collega voor die deze uitdaging aangaat en zijn of haar bijdrage wil leveren. Doe jij mee en deel jij onze visie op een betere toekomst?
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Als juridisch planologisch adviseur ben je het aanspreekpunt voor medewerkers, burgers en het bestuur van Baarn als het gaat om omgevingsrecht
- Je bent altijd klaar om deskundig juridisch advies te geven over planologische uitdagingen
- Je bent continu op zoek naar manieren om het omgevingsplan te verbeteren en levert daar input voor
- Je zorgt voor de best mogelijke juridische kwaliteit in brieven, beleidsstukken en besluiten
- Samen met de algemeen juridisch adviseurs vertegenwoordig je de gemeente in procedures op het gebied van ruimtelijke ordening en omgevingsrecht
- Je werkt samen met beleidsmedewerkers om overeenkomsten op te stellen
- Je houdt je bezig met het afhandelen van planschadeverzoeken, altijd in overleg
Wat vragen we van je?
Jij bent de ideale planologisch-juridische adviseur die houdt van een afwisselende uitdaging en zich met gemak beweegt tussen verschillende niveaus, terwijl klantgerichtheid altijd voorop staat. Wij zijn op zoek naar iemand met:
- Een afgeronde HBO-opleiding in ruimtelijke ordening, planologie of recht
- Uitstekende kennis van het omgevingsrecht, inclusief Wabo, Wro en de Omgevingswet
- Meerdere jaren relevante werkervaring in het omgevingsrecht, inclusief ervaring met procesvertegenwoordiging en bezwaar- en beroepsprocedures
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
- Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en doelstellingen
- Klantgerichtheid, stressbestendigheid en onafhankelijkheid in meningsvorming
- Oplossings- en resultaatgerichtheid.
Wat bieden we je?
Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris van maximaal € 4.671,- (Schaal 10) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO gemeenten.
De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vast contract.
Naast een passend salaris bieden wij:
- Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen. Ook kun je verlof kopen en verkopen.
- Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
- Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij werken hybride. Dat betekent dat je werkt op de plek die aansluit bij je werkzaamheden en met wie je daarvoor nodig hebt. Onze werktijden zijn flexibel.
- Een Microsoft Surface tablet en telefoon van de zaak voor hybride werkers.
- Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en faciliteren dit waar mogelijk.
- Een ABP Keuzepensioenregeling.
- Een ruimhartige tegemoetkoming reiskosten woon-werkverkeer.
Jouw werkplek is goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Rondom het gemeentehuis is gratis parkeergelegenheid en het treinstation is op loopafstand. Ook is een afsluitbare fietsenstalling aanwezig met oplaadmogelijkheden voor je e-bike.
Waar kom je te werken?
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Laat ons weten dat je belangstelling hebt!
Je kan tot en met 17 april 2023 reageren. Stuur je motivatie en CV gericht aan de onderstaande contactpersoon door via de solliciteerknop te reageren op vacature 23 - 05 op onze vacaturesite: www.werkenbijgemeentebaarn.nl.
Heb je vragen over de vacature of de organisatie? Neem dan contact op met Jelmer Ridder, teammanager Ontwikkeling Ruimte & Omgeving, via 06-11830256 of per e-mail: j.ridder@baarn.nl.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?







Over de organisatie
Over de organisatie
Baarn in een notendop
De gemeente Baarn telt ruim 24.400 inwoners. De gemeente heeft veel natuurschoon, mooie lanen en statige gebouwen. Baarn heeft een belangrijke winkelvoorziening voor de regio en biedt allerlei culturele activiteiten en sportvoorzieningen. Baarn is met de trein goed bereikbaar vanuit de richtingen Amsterdam, Utrecht en Amersfoort. Kijk voor meer info op: