Ga direct naar de content
Gemeente Baarn

Handhaving openbare ruimte Domein I (BOA) Schaal 7

Solliciteer uiterlijk donderdag 9 februari
Baarn 36 uur 2.010 - 3.301 MBO

Ben jij een enthousiaste junior/medior handhaver? Heb jij een goed waarnemings- en inschattingsvermogen, en een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn? En ben jij van onbesproken gedrag? En een kei in het voeren van de bijbehorende administratie?

Dan maken wij graag kennis met je!

Handhaving openbare ruimte Domein I (BOA) 

36 uur per week


Wat ga je bij ons doen?

In team Beheer Ruimte en Omgeving is het taakveld Toezicht en Handhaving verantwoordelijk voor de toezicht, handhaving en opsporing binnen de gemeentegrenzen, en het zelfstandig handhavend optreden tegen overtredingen- en misdrijven in de openbare ruimte. En daarnaast voor het afhandelen van klachten- en meldingen.

Toezicht en Handhaving is onderdeel van het team Ontwikkeling, Ruimte en Omgeving en telt zeven medewerkers, waarvan twee toezichthouders voor de WABO, twee juridisch medewerkers handhaving en drie Buitengewoon Opsporingsambtenaren, waaronder jij als nieuwe collega!

 Wij hebben plaats in ons team voor een enthousiaste junior/medior handhaver openbare ruimte in domein I.

Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Het verrichten van controles op de naleving van lokale en landelijke regelgeving en het verstrekken van informatie, en het aanspreken ter voorkoming en beëindiging van overtredingen.
  • Je bent belast met de opsporing van strafbare feiten in de openbare ruimte die (potentieel) hinderlijk, overlast gevend of gevaarlijk zijn Je behandelt de meldingen en klachten en handelt ze af;
  • Je maakt processen-verbaal op en legt bestuurlijke strafbeschikkingen op of zet procedures in gang gericht op bestuursrechtelijke handhaving in overleg met de juridisch medewerkers;
  • Je verzorgt de volledige verslaglegging en dossieropbouw, en voert de correspondentie;
  • Je houdt toezicht in de horeca, uitgaansgebieden, recreatieterreinen en bij evenementen;
  • Werkt samen met de bekende ketenpartners als politie en/of omliggende gemeenten;
  • En je werkt samen met de collega’s op het gebied van de Algemene Plaatselijke Verordening, de Verordening Fysieke Leefomgeving Baarn en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.


Wat vragen we van je?

  • Je hebt minimaal MBO 3 werk- en denkniveau
  • Je bent in bezit van de opleiding Handhaving Toezicht en Veiligheid (HTV)
  • Je hebt een goed waarnemings- en inschattingsvermogen en een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn
  • Je blijft standvastig onder druk en bent stressbestendig
  • Uiteraard ben je empathisch en servicegericht
  • Je bent doelgericht, daadkrachtig en hebt overtuigingskracht en gericht op samenwerking
  • Je hebt werkervaring binnen het werkveld en kennis van relevante wet -en regelgeving
  • Je bent in het bezit van Rijbewijs B
  • Je kent de regeling Toetsing Geweldsbeheersing IV
  • Bij voorkeur heb je ervaring in EHBO en BHV
  • Het in het bezit zijn van Alcoholwet certificaat is een pré
  • Je bent bereid in roosters te werken (ook avonduren/nachten en weekenden)


Wat bieden we je?

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris van maximaal € 3.301,- (Schaal 7) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. 

De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vast contract.

Naast een passend salaris bieden wij:

  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen. Ook kun je verlof kopen en verkopen.
  • Een collectiviteitskorting op de ziektekostenpremie bij de verzekeraars die zijn aangesloten bij de zorgverzekering gemeente.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij werken hybride. Dat betekent dat je werkt op de plek die aansluit bij je werkzaamheden en met wie je daarvoor nodig hebt. Onze werktijden zijn flexibel.
  • Een Microsoft Surface tablet en telefoon van de zaak.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en bieden hiervoor diverse instrumenten aan, waaronder loopbaan coaching en een studiekostenbudget.
  • Een ABP Keuzepensioenregeling.
  • Een tegemoetkoming reiskosten woon-werkverkeer.
  • Onregelmatigheidstoeslag en overwerktoeslag


Jouw werkplek is goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Rondom het gemeentehuis is gratis parkeergelegenheid en het treinstation is op loopafstand.

Waar kom je te werken?

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 160 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoners en organisaties.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Laat ons weten dat je belangstelling hebt!

Je kan tot en met 20 februari 2023 reageren. Stuur je motivatie en CV gericht aan het College van burgemeester en wethouders van Baarn in door via de solliciteerknop te reageren op vacature 22 - 49 op onze vacaturesite: www.werkenbijgemeentebaarn.nl.

Heb je vragen over de vacature of de organisatie? Neem dan contact op met Aukje Smet, teammanager afdeling Beheer Ruimte & Omgeving, via 06-23173578 of per e-mail: a.smet-vandijk@baarn.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.



Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Erkan Dinc van Gemeente Baarn