Ga direct naar de content
Gemeente Baarn

IT Service Manager Schaal 10

Solliciteer uiterlijk maandag 10 april
Baarn 32 uur 3.090 - 4.671 HBO · HBO+ · WO

IT Service Manager met passie voor aanbestedingen & projectmanagement. Word deel van ons team en help ons bij het creëren van een top-notch professionele informatievoorziening. Stel jij jouw analytische vaardigheden in dienst van onze missie? 

IT Service Manager 

32 uur per week


Wat ga je bij ons doen?

Werken voor een kleinere organisatie betekent veel diversiteit in je werk. Gemeente Baarn heeft haar IT dienstverlening samen met zes gemeenten en een regionale sociale dienst ondergebracht bij de RID Utrecht (Regionale ICT-Dienst Utrecht). Zij beheren voor onze organisaties de IT-infrastructuur, de telefonie en verzorgen het technisch applicatiebeheer. Binnen Baarn werkt een enthousiaste groep medewerkers aan de digitalisering van onze processen en IT voorzieningen in hun onderlinge samenhang.

Zoek je een leuke, afwisselende functie op het snijvlak van dienstverlening en informatietechnologie met doorgroeimogelijkheden? Lees dan vooral verder.

Wie zoeken we?

Je bent als enthousiaste en ervaren IT Service Manager een belangrijke spil in onze organisatie. Je bent de verbinder tussen de eigen organisatie en de RID Utrecht, op tactisch niveau. Het schakelen tussen alle betrokken partijen en daarnaast veel ballen in de lucht houden is iets dat jou scherp houdt en je extra energie geeft. 

Jij weet je goed staande te houden in een politiek dynamische omgeving. Je behoudt overzicht en kunt onze wensen als klant goed vertalen richting de RID en onze software leveranciers. In jouw rol als IT Service Manager draag je zichtbaar bij aan een stabiele IT-structuur en lever je een belangrijk bijdrage aan de digitalisering van diverse processen binnen de gemeente.

Waarop zet jij jouw kennis en ervaring op in?

  • Het vraagstuk hoe we onze krachten in de regio op een goede manier kunnen bundelen op het gebied van de informatisering
  • Deelname aan diverse projecten zoals de Adoptie van MS 365, huisvesting en de digitale werkplek •        Aanbestedingen en daaruit voortvloeiende implementatieprojecten voor software, al dan niet in regionaal verband
  • Beheren en bewaken van onze IV budgetten
  • Voeren van contract- en leveranciersmanagement
  • Het bewaken van de gemaakte dienstverleningsafspraken met de RID Utrecht en onze ICT leveranciers
  • Kansen herkennen en benutten m.b.t. kosten en kwaliteit, door op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen in het aanbod in de markt die voor gemeente Baarn interessant kunnen zijn, zoals smart city, robotisering e.d. en voorstellen doen
  • En gaat er iets niet helemaal goed? Dan ben jij de verbinder tussen de partijen die voor de oplossing gaan zorgen.

In deze rol werk je nauw samen met jouw collega’s van team informatie, inkoop en financiën, de functioneel applicatiebeheerders, het veranderteam, (externe) projectmanagers en medewerkers van de RID. Samen met de Informatiemanager werk je aan het verder vormgeven en professionaliseren van de organisatie van de Informatievoorziening binnen Baarn. 

Wat vragen we van je?

  • HBO/WO werk- en denkniveau met bij voorkeur een afgeronde opleiding op het gebied van (bedrijfskundige) informatica of bijvoorbeeld business-IT en management.
  • Je hebt gedegen kennis van IT processen en de meest gehanteerde 'best practices' (zoals ITIL en ASL)
  • Je hebt ruime ervaring op gebied van IT service management/contractmanagement
  • Je hebt ervaring in de rol van (IT) projectmanager 
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van aanbestedingstrajecten
  • Je hebt ervaring met budgetbeheer • Uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk) 
  • Ervaring bij een gemeente is mooi meegenomen
  • Verder ben je een echte verbinder, sta je graag in contact met mensen, vind je de inhoud leuk, en sta je stevig in je schoenen.


Competenties

Wij zijn op zoek naar iemand die service- en klantgericht is, goed kan luisteren en doorvragen en analytisch is ingesteld. Het is belangrijk dat je in staat bent om te plannen en te organiseren en verbindend bent in je manier van communiceren. We waarderen een creatieve en positieve instelling en verwachten dat je zelfstandig en resultaatgericht werkt. Daadkracht en het vermogen om hoofd- van bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen, zijn belangrijke competenties voor deze functie. Je moet ook constructief kritisch zijn en een echte teamplayer zijn, bereid om indien nodig ook buiten kantooruren te werken. Je fungeert als een solide gesprekspartner in processen voor zowel RID als de organisatie.

Wat bieden we je?

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris van maximaal € 4.671,- (Schaal 10) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO gemeenten. 

De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vast contract.

Naast een passend salaris bieden wij:

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen. Ook kun je verlof kopen en verkopen.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij werken hybride. Dat betekent dat je werkt op de plek die aansluit bij je werkzaamheden en met wie je daarvoor nodig hebt. Onze werktijden zijn flexibel.
  • Een Microsoft Surface tablet en telefoon van de zaak voor hybride werkers.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en faciliteren dit waar mogelijk.
  • Een ABP Keuzepensioenregeling.
  • Een ruimhartige tegemoetkoming reiskosten woon-werkverkeer.

Jouw werkplek is goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Rondom het gemeentehuis is gratis parkeergelegenheid en het treinstation is op loopafstand. Ook is een afsluitbare fietsenstalling aanwezig met oplaadmogelijkheden voor je e-bike.

Waar kom je te werken?

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Laat ons weten dat je belangstelling hebt!

Je kan tot en met 10 april 2023 reageren. Stuur je motivatie en CV gericht aan de onderstaande contactpersoon door via de solliciteerknop te reageren op vacature 22 - 54 op onze vacaturesite: www.werkenbijgemeentebaarn.nl.

Heb je vragen over de vacature of de organisatie? Neem dan contact op met René de Jong, teammanager Informatie, via 06-34615985 of per e-mail: r.dejong@baarn.nl.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.



Delen:

Reageer vandaag

CV
Motivatie (optioneel)

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Erkan Dinc van Gemeente Baarn