Ga direct naar de content
Gemeente Baarn

Vergunningverlener APV en bijzondere wetten Schaal 8

Solliciteer uiterlijk dinsdag 25 april
plaatsBaarnlooptijd28 - 32 uursalaris2.878 - 4.052 onderwijsHBO · HBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag

De Gemeente Baarn is op zoek naar een resultaatgerichte en enthousiaste medewerker voor het team Ontwikkeling Ruimte en Omgeving. Deze persoon dient op een professionele manier bij te dragen aan de vooruitgang van Baarn en haar inwoners.

Vergunningverlener APV en bijzondere wetten 

28 - 32 uur per week


Wat ga je bij ons doen?

Jaarlijks worden er in Baarn veel vergunningen verleend. Initiatiefnemers willen graag snel worden geholpen. De gemeente zorgt, samen met haar partners, ervoor dat deze activiteiten veilig en met zo min mogelijk overlast voor anderen gebeuren. De basis voor de beoordeling van aanvragen ligt vast in onze APV.

Je bent onder meer verantwoordelijk  voor de volgende werkzaamheden:.

  • Verlenen van vergunningen /ontheffingen op het gebied van Apv en Bijzondere Wetten;
  • Marktzaken: je bent contactpersoon voor de marktmeester;
  • Je bent aanspreekpunt voor de aanvrager van een vergunning en je verzorgt hem van informatie en advies. Jij voert regie op het proces van aanvraag tot het afgeven van de vergunning en stemt intern af met collega’s van de verschillende vakteams, en extern met ketenpartners zoals de brandweer en de politie.
  • Coördineren van het herzien van de APV, leveren van input voor het opstellen van beleid . 
  • Informatie verstrekken over wet- en regelgeving en procedures aan in- en externe partijen. 


Wat vragen we van je?

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur heb je een juridische- of bestuurskundige opleiding met goed gevolg afgerond
  • Je hebt relevante ervaring in een soortgelijke functie
  • Je bent samenwerkingsgericht, klantgericht
  • Kwaliteit staat hoog in het vaandel
  • Je bent initiatiefrijk en denkt in oplossingen in plaats van in problemen, en hebt ook een politieke antenne
  • Je onderhoudt relevante contacten op het werkterrein (in- en extern).


Competentieprofiel

Als vergunningverlener opereer je continu in het spanningsveld van snelheid, klantvriendelijkheid, objectiviteit en zorgvuldigheid. Je behandelt de aanvragen van intake tot en met het opstellen van de beschikking. Je hebt veel direct contact met onze klanten: de aanvragers van vergunningen en voert de regie op aangevraagde vergunningen.

Wat bieden we je?

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris van maximaal € 4.052,- (Schaal 8) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO gemeenten. 

De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vast contract.

Naast een passend salaris bieden wij:

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen. Ook kun je verlof kopen en verkopen.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij werken hybride. Dat betekent dat je werkt op de plek die aansluit bij je werkzaamheden en met wie je daarvoor nodig hebt. Onze werktijden zijn flexibel.
  • Een Microsoft Surface tablet en telefoon van de zaak voor hybride werkers.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en faciliteren dit waar mogelijk.
  • Een ABP Keuzepensioenregeling.
  • Een ruimhartige tegemoetkoming reiskosten woon-werkverkeer.

Jouw werkplek is goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Rondom het gemeentehuis is gratis parkeergelegenheid en het treinstation is op loopafstand. Ook is een afsluitbare fietsenstalling aanwezig met oplaadmogelijkheden voor je e-bike.

Waar kom je te werken?

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Laat ons weten dat je belangstelling hebt!

Je kan tot en met 10 april 2023 reageren. Stuur je motivatie en CV gericht aan de onderstaande contactpersoon door via de solliciteerknop te reageren op vacature 23 - 07 op onze vacaturesite: www.werkenbijgemeentebaarn.nl.

Heb je vragen over de vacature of de organisatie? Neem dan contact op met Jelmer Ridder, teammanager Ontwikkeling Ruimte & Omgeving, via 06-11830256  of per e-mail: j.ridder@baarn.nl.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.



Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Erkan Dinc van Gemeente Baarn

Gerelateerde vacatures